Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Τεχνοφοβία, μια στάση ζωής με τον «σταυρό στο χέρι».



"Τεχνολογία. Μέρος της φιλοσοφίας που έχει ανάψει φωτιές για πολλά χρόνια. Βλέπετε η επιστήμη, η τέχνη και η τεχνολογία όταν είναι θετικές δεν μπορούν να μπουν σε καλούπια μιας και ουσιαστικά δεν είναι κτήμα ούτε καν του δημιουργού τους. Είναι η ζωντανή απόδειξη πως τίποτα δεν μας ανήκει...
Ο Αρχιμήδης και ο Ήρωνας έχουν στο δυναμικό τους εκατοντάδες εφευρέσεις και όμως η πατρότητα τους αμφισβητήθηκε από τον Watt και το Newcomen. Η ύδραυλις είναι ένα όργανο 2000 ετών και όμως εμείς ξέρουμε το εκκλησιαστικό όργανο, δηλαδή το δώρο που έκανε στον Καρλομάγνο κάποιος Βυζαντινός αυτοκράτορας που ήθελε να τα έχει καλά μαζί του. Αυτό θα το διαβάσεις πιθανόν σε έναν υπολογιστή με πολυπύρηνο επεξεργαστή πιστεύοντας ότι είναι κάτι καινούργιο, αλλά ουσιαστικά η τεχνολογία Transputer την έβγαλε η INMOS την δεκαετία του ’80 και θάφτηκε στα συρτάρι της INTEL για να σου την πασάρουν 30 χρόνια μετά σαν νεωτερισμό.
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την τεχνολογία της αρχαίας Ελλάδας αλλά φημολογείται πως η βιομηχανική επανάσταση, μέχρι τον 19ο αιώνα, έχει βασιστεί σ’ αυτό που αποκαλούμε «Αλεξανδρινούς χρόνους». Ο αρχαίος πολιτισμός τροφοδότησε με μηχανές τον σύγχρονο όταν αυτός τις είχε ανάγκη. Η συσκευή του Blanca δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις πύλες του Αιόλου. Η αριθμομηχανή του Pascal δεν είναι παρά o μηχανισμός των Αντικυθήρων. Βέβαια δεν συμβαίνει μόνο στις εφευρέσεις της ελληνικής αρχαιότητας. Η τυπογραφία είναι εφεύρεση των Κορεατών και η επινικέλωση των Κινέζων. Άρα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λέμε πατέρα της τυπογραφίας τον Γουτεμβέργιο. Ένα ακόμα πιο παράξενο είναι πως εξαφανίζεται από τον ελλαδικό χώρο ο αυλός του Πάνα, για να αντικατασταθεί με το καβάλι, ή το κλειδοκύμβαλο για να εμφανιστεί στην Γερμανία σαν κλαβικόρδιο(πρόγονος του πιάνο) μετά από 1000 χρόνια. Είναι τόσα πολλά τα τεχνολογικά θαψίματα που αν εξαιρέσουμε μερικές ανακαλύψεις μάλλον πρέπει να είμαστε καχύποπτοι.
Στην ιστορία της 1ης λυκείου που έκανα υπήρχε μια συγκεχυμένη άποψη του τι πραγματικά συμβαίνει. Ο όρος που αναφέρει το βιβλίο είναι «πολιτική βούληση». Η χρονική περίοδος που όλα αυτά εξαφανίζονται είναι ο μεσαίωνας. Και μάντεψε ποιος είναι ο κύριος φορέας άσκησης πολιτικής κατ’ αυτήν την περίοδο. Αν πεις η εκκλησία τότε πέτυχες διάνα.
Ναι αναγνώστη μου. Είμαστε τεχνολογικά πίσω γιατί οι Άγιοι πατέρες θεωρούσαν την τεχνολογία (όπως και την επιστήμη) έργο του σατανά. Φαντάσου λοιπόν πόσο μπροστά θα ήμασταν αν η κάθε ιδέα δεν περνούσε πρώτα από το παπικό φίλτρο. Και βέβαια αυτό το αντικαταστάθηκε από το των νέων αρχόντων, που άμα σου πω πως τους ξέρω θα σου λέω ψέματα. Βλέπεις ο αποκεφαλισμός του Λουδοβίκου ήταν ένα καλό μάθημα για όσους θέλουν να κυβερνήσουν αυτόν τον κόσμο.
Παράλληλα εμφανίζονται οι τεχνοφοβικοί, ένα φρούτο που αναλαμβάνει τον ρόλο του Πάπα χωρίς όμως τις ιστορικές ευθύνες. Οι αρχαίοι φιλόσοφοι αγωνίζονταν στο πως θα βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής της κοινωνίας που ζούσαν. Οι νέοι για το πώς θα γεμίσουν τις τσέπες του αφεντικού τους. Δεν είναι τυχαίο πως αυτό που μας δίνουν είναι σε δόσεις και όποτε θέλουν. Η τεχνολογία είναι ένα μέσο για να καλυτερεύει την ζωή των ανθρώπων εξασφαλίζοντας παράλληλα ελεύθερο χρόνο. Αν όμως ο ελεύθερος χρόνος του απλού ανθρώπου είναι δημιουργικός τότε μπαίνει σε κίνδυνο το οικοδόμημα του διαχειριστή της εξουσίας (το παράδειγμα του Tesla). Γι αυτό χρησιμοποιούν την ανεργία που εξασφαλίζει την έλλειψη πόρων και την υπεραπασχόληση που εξασφαλίζει έλλειψη χρόνου.
Ο πλούτος που παράγεται είναι τόσος πολύς που, δουλεύοντας μόνο ένα τετράωρο την εβδομάδα, φτάνει για να ζουν στον πλανήτη 24 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Αντί αυτού έχουμε κόσμο να πεθαίνει από πείνα γιατί κάποιοι εκμεταλλεύονται τους πόρους αυτούς κλείνοντας την κάνουλα της οικονομίας και της τεχνολογίας.
Η τεχνοφοβία δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια στροφή κλεισίματος αυτής της βρύσης (με πρόσχημα το περιβάλλον που βέβαια αυτό οργανώνεται από εφοπλιστές που μολύνουν σε άλλη χώρα, ή τους επαγγελματίες των ΜΚΟ).
Αρκεί αυτή να εξυπηρετεί όλο τον κόσμο και με σεβασμό σ’ αυτό που λέμε «Γη». Τα συμπεράσματα αναγνώστη μου είναι δικά σου.
Πάντως να ξέρεις ότι ο φόβος είναι των άλλων."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου