"Τι υπάρχει όμως πίσω απ' τον ομηρικό κόσμο, ποια η μήτρα του "Αρχαιοελληνικού"; Στον ομηρικό κόσμο η εξαίρετη καλλιτεχνική ακρίβεια του σχεδίου, η γαλήνη και η καθαρότητα της γραμμής μας μεταφέρει πέρα από...
το ζοφερό περιεχόμενο του πίνακα: μέσω μιας έντεχνης απάτης, τα χρώματα τούτου του κόσμου φαίνονται πιο απαλά, πιο ήπια, πιο θερμά, μέσ' τον πολύχρωμο και ζεστό τούτο φωτισμό, οι άνθρωποι του δείχνουν πιο καλώσυνοι, πιο συμπαθητικοί - ενώ, δίχως το χέρι του Ομήρου για προστάτη κι οδηγό μας, αν κάνουμε ένα βήμα πίσω, και γυρίσουμε στην προ-ομηρική εποχή, τότε τι αντικρίζουμε;
Μόνο νύχτα και τρόμο, πλάσματα μιας φαντασίας εξοικειωμένης στην φρίκη!
Τι είδος γήινης ύπαρξης καθρεφτίζουν αυτοί οι αποκρουστικοί και τρομεροί θεογονικοί μύθοι: μια ζωή υπό το απόλυτο κράτος των παιδιών της μαύρης Νύχτας, την Έριδα, την Φιλότητα, την Απάτη, το Γήρας και τον Θάνατο."
Νίτσε, Διόνυσος κατά Εσταυρωμένου.
* Πίνακας (Ο Οδυσσέας μάρτυρας της πίστης της Πηνελόπης )
το ζοφερό περιεχόμενο του πίνακα: μέσω μιας έντεχνης απάτης, τα χρώματα τούτου του κόσμου φαίνονται πιο απαλά, πιο ήπια, πιο θερμά, μέσ' τον πολύχρωμο και ζεστό τούτο φωτισμό, οι άνθρωποι του δείχνουν πιο καλώσυνοι, πιο συμπαθητικοί - ενώ, δίχως το χέρι του Ομήρου για προστάτη κι οδηγό μας, αν κάνουμε ένα βήμα πίσω, και γυρίσουμε στην προ-ομηρική εποχή, τότε τι αντικρίζουμε;
Μόνο νύχτα και τρόμο, πλάσματα μιας φαντασίας εξοικειωμένης στην φρίκη!
Τι είδος γήινης ύπαρξης καθρεφτίζουν αυτοί οι αποκρουστικοί και τρομεροί θεογονικοί μύθοι: μια ζωή υπό το απόλυτο κράτος των παιδιών της μαύρης Νύχτας, την Έριδα, την Φιλότητα, την Απάτη, το Γήρας και τον Θάνατο."
Νίτσε, Διόνυσος κατά Εσταυρωμένου.
* Πίνακας (Ο Οδυσσέας μάρτυρας της πίστης της Πηνελόπης )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου