Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Το κεφάλι της Μέδουσας

Σήμερα είναι μια ανάγνωση αφιερωμένη στα τέρατα. Υπάρχουν πολλά στις μέρες μας και μπορώ να πω με σιγουριά ότι ζω ανάμεσα τους. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό. Τα τέρατα έχουν πολύ πλάκα. Επίσης μεγάλο ενδιαφέρον από ψυχιατρικής πλευράς. Το πιο εντυπωσιακό βέβαια είναι η Μέδουσα. Έχω γνωρίσει πολλές του είδους...
Είναι οι πηδηχτούλες κοπελίτσες που έβγαλαν με το ζόρι την μέση εκπαίδευση. Αυτό τις οδηγεί στο μόνο πτυχίο που τις απομένει. Αυτό της ανωτάτης παντρευτικής. Οι περισσότερες από ελαττωματικές και βαθιά θρησκευόμενες οικογένειες. Ξεχύνονται στα διάφορα μπαράκια για να βρουν το “θύμα”. Αυτός είναι κάποιος πιτσιρικάς κόκορας που άμα τις φουσκώσει στην καλύτερη περίπτωση τις παντρεύεται.
Αυτό είναι το καλό σενάριο. Τότε η Μέδουσα γίνεται Κητώ και ετοιμάζει την επόμενη.
Το κακό σενάριο είναι όταν ο κόκορας είναι παντρεμένος. Φυσικά υπόσχεται ότι θα χωρίσει. Έτσι όταν την βαρεθεί την κάνει πάσα στον επόμενο παντρεμένο. Οι ελεύθεροι βέβαια που τα μαθαίνουν όλα αρχίζουν και εξαφανίζονται. Κι επειδή το κουτσομπολιό στο αντρικό φύλο αν και σπάνιο είναι θανατηφόρο συμβαίνει το αναμενόμενο. Η ηρωίδα μας το μαθαίνει και μάλιστα με τον άσχημο τρόπο. Έτσι σαν θρησκόληπτη που είναι έρχεται η Αθηνά και της αλλάζει τα φώτα.
Παρατηρώντας την φόρμα ανακάλυψα κάτι βασικό.
Όλες πέρασαν την πόρτα του ψυχιατρείου. Όλες είχαν οικογένειες αδιάφορες. Το ποιο φριχτό ήταν πως ζούσαν στο παραμύθι της κοινωνίας του “φαίνεστε”. Η θρησκοληψία των οικογενειών περνούσε στα κορίτσια αυτά πολύ ύπουλα. Πάω στοίχημα πως η συμβουλή της μητέρας προς την κόρη ήταν “κοίτα να τυλίξεις κανέναν να σε ταΐζει”. Η επόμενη συμβουλή ήταν μάλλον “κάνε οτιδήποτε αρκεί να μην το μάθει η γειτονιά”. Έλα όμως που το βίτσιο της κοινωνίας μας είναι η ζωή των άλλων.
Ο ανταγωνισμός, η θρησκοληψία και η αμορφωσιά οδηγούν σ' ένα μέρος. Στο τρελάδικο. 
Η Μέδουσα σε όλες τις περιπτώσεις έχει περάσει την πόρτα για διαμονή τουλάχιστον μια φορά. Και φυσικά το σύνδρομο του σωτήρα είναι το αγαπημένο της. Έχει πάρει στο μεταξύ κιλά από την ηλικία και τα ψυχοφάρμακα και να σου την μπροστά μου. Προσπαθεί να με πετρώσει με το βλέμμα της. Φυσικά οι ορθολογιστές δεν πετρώνουν. Αυτή η Ασπίδα του Περσέα που ακούει στο όνομα λογική είναι μεγάλο όπλο. Φυσικά ο αποκεφαλισμός δεν ανήκει στις ασχολίες του είδους μου. Όπως λέει και το λαϊκό τραγουδάκι “Ας τον τρελό στην τρέλα του”.
Φυσικά από την Μέδουσα δεν είναι εύκολο να διαφύγεις. Σου πετάει τις ιστορίες της σαν τα φίδια που έχουν γίνει τα μαλλιά της.
Μια ατάκα την κάνει να ξεχωρίζει. Τσιρίζει “Προσδοκώ Ανάσταση Νεκρών”.
Λες από μέσα σου “Προσδοκώ αφύπνιση κοιμισμένων” μιας και αν το πεις απ' έξω σου το τέρας θα σε πρήξει.
Άλλωστε δεν έχει καμιά αξία να μιλάς με κάποια που το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να παραβιάσει της αρχές που υποστήριζε για να βολευτεί.
Τα τέρατα αυτού του είδους τιμωρούνται με αποκεφαλισμό από τους όμοιους τους.
Κι ερχόμαστε στο ζητούμενο. Το κεφάλι της μέδουσας είναι η αδυναμία του ανθρώπου να έχει περιεχόμενο. Όταν πουλάς τα νιάτα σου αντί να τα χαίρεσαι κάποια στιγμή έρχεται ο χρόνος σαν θάλασσα να σε παρασύρει στην τρέλα.
Όσο και να κοιτάξεις προς τα πάνω, όσο και να ικετεύεις, δεν σε σώνει τίποτα.
Γίνεσαι μια Μέδουσα. Ένα τέρας; που το έξω του ταιριάζει απόλυτα με το μέσα του.
*Το παραπάνω άρθρο προβλήθηκε στην εκπομπή της Μυθικής Αναζήτησης Νο 13 :https://www.youtube.com/watch?v=Rh3hkryhcNE


11 σχόλια:

  1. Έτσι, βγάλε τον αντιχριστιανικό μένος σου σε όλα τα βίντεο. Μόνο αυτό σου απέμεινε καημένε... Κι έτσι το έχεις ρίξει στην αλαζονεία και σε αρλούμπες μυθολογικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νά΄σαι καλά τέκνον μου. Απλώς μη μπλέκεις τα αγνά με τα βρώμικα. Πες για τους μύθους σου, αλλά τι το θέλεις το «Προσδοκώ Ανάσταση νεκρών» και το ειρωνεύεσαι; Αφού, δε το πιστεύεις, τι το ειρωνεύεσαι; Πίστευε στη Μέδουσα εσύ. Έχεις γνωρίσει πολλές τέτοιες φαίνεται. Απλώς για το αν αυτή σε παράτησε θα πρέπει μα βρεις τα πραγματικά αίτια και όχι να κατηγορείς κάτι άσχετο όπως ο Χριστός και ο Χριστιανισμός. Σε κάθε σου βίντεο αυτό κάνεις. Σε εσένα θα κάνει καλό αυτό.

      Διαγραφή
    2. Για εμάς όπως το λέει και ο Πλάτωνας

      ὁ δὴ θεὸς ἡμῖν πάντων χρημάτων μέτρον ἂν εἴη μάλιστα, καὶ πολὺ μᾶλλον ἤ πού τις, ὥς φασιν, ἄνθρωπος: τὸν οὖν τῷ τοιούτῳ προσφιλῆ γενησόμενον, εἰς δύναμιν ὅτι μάλιστα καὶ αὐτὸν τοιοῦτον ἀναγκαῖον γίγνεσθαι.

      Όταν κρίνεις το κόσμο με μέτρο τον άνθρωπο, τότε λογικά θα έχεις αυτά τα σχετικά γνωσιολογικά αποτελέσματα. Γιατί ο άνθρωπος είναι τρεπτός, ατελής και περιορισμένος οντολογικά. Σε έχει επηρεάσει επίσης αρνητικά και στραβά ο ατομοκεντρικός πολιτισμός της Δύσης και ψάχνεις πως να θωρακίσεις τον εαυτό σου.

      Δε μπορείς να κρίνεις όμως σωστά τις καταστάσεις στη ζωή σου, επειδή ταυτίζεις διαφορετικά αίτια με διαφορετικά αποτελέσματα. Έχεις λοιπόν σοβαρά γνωσιολογικά κενά.

      Αυτά συμπεραίνω από τα βίντεο σου.

      Διαγραφή
    3. Δε τη γνωρίζω τη κυρία. Το «ότι» όπως το χρησιμοποιείτε παίρνει κόμμα, δηλαδή «ό,τι». Δεν είναι κι άσχημο να μαθαίνετε τη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν οι φιλόσοφοι. Ξεκινήστε πρώτα από τα πιο βασικά και μετά περνάτε στα πιο περίπλοκα και σύνθετα.

      Το παίζετε και φιλόσοφοι κατά τα άλλα. Αυτό μου αρέσει σε εσάς. Όλοι οι μεγάλοι και σοβαροί αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι εξυμνούσαν το Θεό και εσείς το μόνο που κάνετε είναι να τον βρίζετε για να βγάζετε τα κόμπλεξ και τις αποτυχίες σας. Ξεφτιλίζετε την ελληνική φιλοσοφία, σύγχρονοι μωροφιλόσοφοι.

      ὁ δὴ θεὸς ἡμῖν πάντων χρημάτων μέτρον ἂν εἴη μάλιστα, καὶ πολὺ μᾶλλον ἤ πού τις, ὥς φασιν, ἄνθρωπος.

      Και καλό θα ήταν τις ρήσεις που τοποθετείτε, να τις τοποθετείτε όπως τις είπαν και τις έγραψαν αυτοί που τις έγραψαν και όχι επεξεργασμένες στη σύγχρονη γραφή.

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ένοχα Μυστικά, διαβάζοντας με προσοχή τα σχόλια σου, θα ήθελα να τοποθετηθώ σε κάποια θέματα που έθιξες.
    1) Συνομιλείς γραπτώς με τον συντάκτη του άρθρου και ενώ έχετε διαφωνία, στο τελευταίο σχόλιο αναφέρεσαι σε πληθυντικό αριθμό, άρα και στους υπόλοιπους του μπλογκ με ειρωνικό τρόπο και χαρακτηρισμούς, που είναι τουλάχιστον άκομψο, διότι ούτε συμμετείχαμε στην συνομιλία σας, ούτε μπορει να κριθεί το σύνολο για το ένα "κόμμα" που δεν μπήκε από τον έναν (που προφανώς ήταν λόγω ταχύτητας πληκτρολόγησης).
    2) Το μπλογκ στο σύνολο των άρθρων σέβεται το θείο και το εξυμνούμε (για να χρησιμοποιήσω την δική σου λέξη). Αυτό που αναφέρεις περί υβριστικού περιεχομένου δεν θυμάμαι να έχει γίνει ποτέ, σε ένα σύνολο 2.100 περίπου άρθρων που έχουν δημοσιευθεί και είναι αγένεια ενώ χρησιμοποιείς τον χώρο μας, με την ελευθερία που σου δίνουμε να το αναφέρεις αυτό.
    3) Στο άρθρο, δεν υπάρχει αντιχριστιανικό μένος. Αναφέρεται για την κενότητα μερίδας ανθρώπων (που όπως αναφέρει το άρθρο η Μέδουσα είναι η αδυναμία του ανθρώπου να έχει περιεχόμενο) που για να ολοκληρωθούν χρειάζονται "σωτήρες". Η πρόταση που απομόνωσες και αντέδρασες με τον σχολιασμό σου, αν την δεις στο σύνολο του άρθρου (και όχι στην απομόνωση που έκανες) θα διαπιστώσεις πως είναι σε μεταφορικό επίπεδο, διότι η ανάσταση προυποθέτει κενό περιεχόμενο χώρου (κτίσμα) και συνδέεται με το κενό περιεχόμενο χώρου (στην προκειμένη σώμα).
    4) Για την συμβουλή σου σχετικά με τις ρήσεις, θα απαντήσω ως το εξής. Είναι ορθή η τοποθέτηση σου. Η δική μου τοποθέτηση είναι πως αν αναγράφεται η ρήση στην πρωτότυπη γραφή της, τότε δεν θα γίνει κτήμα μεγάλου αριθμού ανθρώπων, διότι από τα σχολικά χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα έκανε το σύνολο των Ελλήνων να αισθανεται αποστροφή στα αρχαία ελληνικά. Δεν θεωρώ πως και η δική μου οπτική δεν είναι ορθή. Κανονικά θα έπρεπε να ισχύουν και οι δύο οπτικές γιατί αλληλοσυνδέονται.
    Τέλος να αναφέρω πως και στην αρχαία Ελλάδα αναφέρονται αναστάσεις, ιάσεις ασθενών (αν θέλεις τις ονομάζουμε και αυτές θαύματα), όπως και δεδομένα που δεν αναφέρονται στα κείμενα που έχεις ως αυθεντίες, όπως παράδειγμα η πολυστασία. Γιατί τα γράφω αυτά; Ακόμα και η απομόνωση της πρότασης που έκανες και αντέδρασες, δεν ειναι μονοπώλιο των κειμένων της διαθήκης, για να δικαιολογεί την ατίδρασή σου.
    Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που διέθεσες για τα σχόλια σου. Να είσαι καλά, με δημιουργία και να τιμάς αυτά που σέβεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε σέβεστε το θείο δυστυχώς αγαπητέ Έλλην Μακεδόνα. Τις Μέδουσες, τους Μινώταυρους, τους κένταυρους, τους τραγοπόδαρους και τις γοργόνες σέβεστε. Αυτά σέβεστε και καλώς κάνετε. Καλά κάνετε. Δε σας υποδείξω εγώ φυσικά τι θα σέβεστε και τι όχι. Ό,τι θέλετε.

    Ο συγκεκριμένος άνθρωπος σε κάθε βίντεο μιλάει τα τελευταία 5 λέπτά και πετάει μονίμως λάσπη και στοχευμένη προπαγάνδα κατά του Χριστού και του Χριστιανισμού. Είναι μάλλον ψυχοπαθολογικό το πρόβλημα και κανονικά δεν έπρεπε να επέμβω. Αλλά καταντάει κουραστικό και αηδία το μένος του.

    Και γιατί παρακαλώ είναι κενότητα να είναι ο Χριστός Σωτήρας ή να χρειάζονται οι άνθρωποι σωτήρες; Επειδή την είδατε κάποιοι ράμπο και παντοδύναμοι; Κουλάρετε λίγο... Άνθρωποι είμαστε, όχι θεοί.

    Δε ξέρω τι προϋποθέτει και τι όχι η ανάσταση. Ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε, όχι εγώ. Εσύ τα ξέρεις καλύτερα.

    Τότε να βάζετε και το αρχαίο κείμενο και τη μετάφραση. Δε νομίζω ότι είναι κανένας κοπός. Βλέπετε ότι πολεμάνε καθε πολιτισμική έκφανση της Ελλάδας. Και οι λεπτομέρειες μετράνε. Θα μου πεις, θα μάθουν έτσι τη γλώσσα τους; Όχι. Αλλά και πάλι έχει σημασία να συνδεόμαστε κατά κάποιο τρόπο άμεσα με την παλαιά μορφή της γλώσσας. Δεν είναι δύο γλώσσες η νέα ελληνική με την αρχαία ελληνική. Μία ενιαία είναι που εξελίχθηκε.

    Μπράβο ωραία, αφού αναφέρονται και στην αρχαία Ελλάδα αναστάσεις, να λατρεύετε το θεό που αναστήθηκε και να μην κοροιδεύετε το "Προσδοκώ ανάσταση νεκρών", το οποίο αναφέρεται στο Σύμβολο της πίστεως και ξεκάθαρα αυτός που το ειρωνεύτηκε, ήξερε πολύ καλά τι ειρωνεύτηκε. Εγώ δε γνωρίζω άλλον πέραν του Ιησού Χριστού που αναστήθηκε αληθινά, για αυτό και έχουμε τόσα κείμενα που να το επιβεβαιώνουν. Ευαγγέλια, επιστολές, απόκρυφα κλπ κλπ.

    Η απομόνωση της πρότασης αγαπητέ, έγινε γιατί η πρόταση είναι καρμπόν ό,τι αναγράφεται στο Σύμβολο της πίστεως Νικαίας Κωνσταντινουπόλεως. Καταλαβαίνω. Μη κάνουμε τους Κινέζους. Αν επιθυμούσε να ειρωνευτεί κάποια άλλη ανάσταση, να έπαιρνε το κείμενο εκείνο το οποίο αναφέρεται για εκείνη την δήθεν ανάσταση, που δε τη ξέρει ούτε η μάνα της.

    Ὁμολογῶ ἓν βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.
    Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν.
    Καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.

    Ἀμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αναφέρεις πως σεβόμαστε τις Μέδουσες, τους Μινώταυρους κτλ, στην τοποθέτηση μου σχετικά στο ότι σεβόμαστε το θείο. Είναι εσφαλμένο του συμπέρασμα σου, διότι δεν αναγνωρίζονται από κανέναν ως θείες οντότητες ή με υπόσταση εκ του θείου. Το μόνο που έχουν αυτές οι υποστάσεις είναι ψυχολογική, ηθική, μυθολογική ερμηνεία.
    Όσο για την κενότητα. Δεν αναφέρθηκε στο σχόλιο μου ότι είναι κενότητα ο Χριστός ως σωτήρας, αναφέρθηκε πως η κενότητα μερίδας ανθρώπων που πραγματεύεται το άρθρο συνδέεται μεταφορικά με την κενότητα του κτίσματος του τάφου που υπάρχει με την ανάσταση που αναφέρει ο συντάκτης του άρθρου.
    Για το αν είναι λανθασμένο ή όχι να περιμένει σωτήρες ο άνθρωπος, θα απαντήσω ως εξής. Έχει ευθύνες ο άνθρωπος και δυνατότητας λύσης των προβλημάτων για την ζωή του ή είναι καταδικασμένος σε ζωή που οι ευθύνες και οι λύσεις πηγάζουν όχι από αυτόν, άρα ζει ζωή σχεδιασμένη από άλλον, κοινώς μαριονετίστικη;
    Για το τι προυποθέτει η ανάσταση. Η απόδειξη της ανάστασης που συζητάμε, δεν είναι ότι ενώ τάφηκε σε έναν τάφο (άρα τάφος με περιεχόμενο), το πρωί ο τάφος ήταν άδειος (κενός); Δεν είναι αν ξέρω τι προυποθέτει η ανάσταση, είναι το αποδεικτικό - επιχειρηματολογικό στοιχείο της εν λόγω πράξης από εκείνα τα χρόνια εως σήμερα.
    Για το αν υπήρξε κοροιδία του συντάκτη με το επίμαχο χωρίο, σου ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο μου την οπτική της μεταφορικής σημασίας της πρότασης για να συνδεθεί με το σύνολο του θέματος που ήθελε να εκφράσει ο συντάκτης του άρθρου.
    Αν έχει παρεξηγηθεί η μεταφορική σημασία με την ενδεχόμενη κυριολεκτική σημασία που αποδίδουν στην πρόταση αυτή μεριδα ανθρώπων, μου δίνει ερέθισμα πως ίσως πρέπει να εξετάσουμε την συγκεκριμένη πρόταση που όπως αναφέρεις τοποθετείται στο σύμβολο της πίστεως, αν εννοείται ως ερμηνεία η κυριολεκτική ή η μεταφορική ερμηνευτική προσέγγιση. Αυτή η απάντηση, ίσως δίνει την απάντηση σχετικά με την παρεξήγηση σχετικά με την μεταφορική έννοια που χρησιμοποιήθηκε η φράση.
    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς, για τη πρώτη παρατήρηση.

    Έχει δυνατότητες λύσης των προβλημάτων ο άνθρωπος αν καθοδηγείται χωρίς οίηση, μέχρι ενός σημείου όμως. Πολλά πράγματα και καταστάσεις δεν τις ελέγχει. Αυτό που δεν ελέγχει, άλλοι το λένε Θεό άλλοι τύχη.

    Ζωή σχεδιασμένη από άλλον; Κι αυτό εύκολα γίνεται. Βλέπε πολλούς γάμους που σε διάστημα λιγότερο των πέντε ετών καταλήγουν στο διαζύγιο. Γιατί πολύ απλά δε ξέρουν, δε κατανοούν οι άνθρωποι γιατί παντρεύονται. Ο γάμος είναι μυστήριο ης Εκκλησίας και νοείται ως η τελείωση του αθρώπου μέσω της ένωσης με το άλλο φύλο. Αυτή η τελείωση όμως περνά από μαρτύρια, όχι από καλοπέραση. Όταν όμως δε ξέρεις γιατί παντρεύεσαι, είναι λογικό μετά να ξέρεις γιατί παίρνεις διαζύγιο. Άρα λοιπόν ο γάμος έχει μετατραπεί σε ένα κοινωνικό standard για τα μάτια του κόσμου και αυτό σημαίνει ζωή μαριονετίστικη, σχεδιασμένη από τους άλλους.

    Ο τάφος, ναι ήταν κενός. Αφού και το σώμα αναστήθηκε, όχι μόνο η ψυχή.

    Ωραία, μπορεί να παρεξήγησα τον συντάκτη. Εγώ όμως παρατηρώ ότι πάντα χλευάζει τα χριστιανικά. Και δεν είναι το θέμα αν πιστεύει ή όχι. Απλώς με αυτόν τον τρόπο δεν εξελίσσεται πνευματικά και παραμένει προσκολλημένος σε ζητήματα που δεν εξηγούνται μέσω της λογικής. Εκεί στοχεύει η παρατήρησή μου.

    Προσδοκώ, αναφέρει το Σύμβολο. Δηλαδή εύχομαι και επλίζω στην ανάσταση των νεκρών. Όταν ελπίζεις σε κάτι, ελπίζεις σε κάτι υπερβατικό που δεν εξηγείται μέσω των λογικών επεξεργασιών του νου, ούτε είναι απόκτημα νοητικής διαδικασίας. Αλλιώς αν ελπίζεις και πιστεύεις σε κάτι που εξηγείται με τον ανθρώπινο νου, τότε δεν θα έχει νόημα να ελπίζεις σε αυτό, αφού ήδη από πριν ο νους σου μπορεί να προγνωρίζει και να τεκμηριώνει ότι αυτό που πιστεύεις γίνεται ή θα συμβεί σίγουρα.

    Για αυτό ακριβώς λένε κάποιοι "καλά χαζός είσαι, πιστεύεις στην ανάσταση;" Μα για αυτό ακριβώς πιστεύω, επειδή ο νους μου δε μπορεί να το αποδείξει αυτό. Η πίστη λοιπόν είναι κάτι υπέρ νουν. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η πίστη απενεργοποιεί το νου και τον ορθό λόγο. Ίσα ίσα μέσω της πίστης ο νους αποκτά άλλη "ευλυγισία", πνευματικότητα και γνωσιολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή