"Ώστε, πρέπει να μελετήσουμε εάν ακριβώς έχουμε φροντίσει ώστε να αναδράμουμε σ'εκείνα από τα οποία προερχόμεθα, όσον βεβαίως είναι δυνατή αυτή η αναδρομή. Πρέπει να εξετάσουμε, εάν φροντίσαμε και τον να απέχουμε από την αίσθηση και από την φαντασιοπληξία, αλλά και από τον παραλογισμό που προκαλείται από αυτές και από τα πάθη που προέρχονται επίσης από αυτές, όταν, κυρίως, αυτά υπερβαίνουν τον βαθμό της ανάγκης εκείνης, που καθόρισε και την γέννησή μας.
Και πρέπει να ανασυνταχθούν όσα ανάγονται στον νου· και τούτο θα γίνει αφού εξασφαλίσουμε γαλήνη και αταραξία απέναντι στην ανοησία του πολέμου, χάριν των υλικών πραγμάτων.Έτσι ας γίνει, ώστε να μην είμαστε μόνον ακροατές λόγων σχετικών με τον νου, αλλά και, κατά το δυνατόν, να απολαμβάνουμε την ιδέα του νου και να πλησιάσουμε την άυλη κατάσταση και να ζούμε σύμφωνα με την αλήθεια, όπως θέλει ο νους και όχι απατηλά, σ'εξάρτηση μ'εκείνα που μοιάζουν με σώματα.
Πρέπει επομένως ν απορρίψουμε τους πολλούς χιτώνες της ψυχής μας, και τούτο τον ορατό και σάρκινο και όσους φορούμε εσωτερικά, επειδή συνδέονται με το δέρμα μας. Έτσι, γυμνοί και χωρίς χιτώνα, να ανεβαίνουμε στο στάδιο, αγωνιζόμενοι για τα Ολύμπια της ψυχής.
Η απογύμνωση είναι αρχή, δίχως την οποία δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί ο αγών. Επειδή όμως άλλοι από τους χιτώνες της ψυχής ευρίσκονται έξω από τα ενδύματα, ενώ άλλοι είναι εσωτερικότεροι αυτών, γι αυτό και η απογύμνωση αυτή γίνεται εν μέρει ως προς τους φανερούς, εν μέρει ως προς τoυς αόρατους χιτώνες, αδιόρατα. Σαν ανάλογά της μπορείς να δεις την ασιτία ή την άρνηση χρημάτων, που είναι πράξεις εμφανείς και εξωτερικές, ενώ η απώθηση επιθυμιών είναι από τα αφανή έργα. Ώστε, εκτός απ όσα έχουν ήδη σαρκική φύση, πρέπει να απέχουμε και από κάθε τι που μας εξωθεί προς αυτά και από την προς αυτά ορμή.
Γιατί, ποια θα ήταν η ωφέλεια για εκείνον, ο οποίος ναι μεν απέχει από τα έργα, αλλά προσηλώνεται στις αιτίες και τα κίνητρα από που προέρχονται αυτά;"
ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου