Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Να μην ανατρέφεις κανένα αρπακτικό με γαμψά νύχια

Οι Πυθαγόρειες προτροπές-σύμβολα ή ακούσματα, επινοήθηκαν για να μην είναι αναγνωρίσιμα και ευνόητα από τον κάθε τυχόντα. Σύμφωνα με τον νόμο της εχεμύθειας των θείων μυστηρίων που θεσπίστηκαν από τον Πυθαγόρα, οι Πυθαγόρειοι χρησιμοποιούσαν τρόπους απόρρητους για τους αμύητους και προστάτευαν μέσω συμβόλων τις μεταξύ τους διαλέξεις και συγγραφές.
Έτσι στους τυχαίους ακροατές τα ακούσματα αυτά φαίνονται γελοία και γεμάτα ελαφρότητα. Όλα μαζί τα ακούσματα αυτά, γενικά προτρέπουν την καθολική αρετή.
```````````````````````````````````````````````````````````````````````````
Το παραπάνω άκουσμα συμβουλεύει να είσαι κοινωνικός, μεταδοτικός και να προετοιμάζεις τους άλλους να σου μοιάσουν, εθίζοντας τον εαυτό σου να δίνει και να παίρνει, χωρίς κακοήθεια και με αφθονία.
Μην παίρνεις όμως με απληστία, χωρίς να δίνεις τίποτα.
Διότι τα αρπακτικά με τα γαμψά νύχια, είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο από την φύση,. ούτως ώστε να αρπάζουν πολύ γρήγορα και με ευκολία, αλλά και να μην αφήνουν ούτε να δίνουν, εξαιτίας της αντίστασης που προκαλείται από τα γαμψά τους νύχια, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που είναι φτιαγμένα τα τσιγκέλια για να αρπάζουν τα κρέατα πολύ γρήγορα και να τα αφήνουν με δυσκολία, εκτός και αν κάποιος τα γυρίσει προς τα επάνω, αναποδογυρίζοντας τα.
Αφού λοιπόν η φύση μας έδωσε τα χέρια, για να δίνουμε και να παίρνουμε σύμφωνα με την ισχύουσα δικαιοσύνη, και τα δάχτυλα δεν μας τα έδωσε γαμψά αλλά κάπως απλά, δεν πρέπει να μιμούμαστε τα ζώα που έχουν γαμψά νύχια- τα οποία έχουν φτιαχτεί από τον δημιουργό με άλλον τρόπο- αλλά πρέπει να είμαστε περισσότερο κοινωνικοί και δεκτικοί μεταξύ μας και να προτρεπόμαστε σε μια τέτοια στάση από αυτούς που έδωσαν τα ονόματα στα πράγματα, από αυτούς που ονόμασαν το δεξί μας χέρι εντιμότερο [του αριστερού], όχι μονάχα επειδή αυτό λαμβάνει, αλλά και επειδή λαμβάνει κατά την ώρα που κάτι του δίνεται.
Πρέπει λοιπόν να πράττουμε σύμφωνα με το δίκαιο, και για τον λόγο αυτό πρέπει να φιλοσοφούμε, διότι η δικαιοσύνη είναι είναι κάποια μορφή ανταμοιβής ή ανταπόδοσης, καθώς ισοζυγίζει το πλεονάζον και το ελλιπές χρησιμοποιώντας το καθένα για την ισορροπία του άλλου.

ΙΆΜΒΛΙΧΟΣ ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΌΣ ΕΠΙ ΦΙΛΟΣΟΦΊΑΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου