Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ



"Τούτος ο θεός, λοιπόν, ξεπέρασε όλους τους άλλους σε ανδρεία, σύνεση και δικαιοσύνη, αλλά και σ' όλες τις υπόλοιπες αρετές· γι' αυτό και παραλαμβάνοντας τη βασιλεία από τον Κρόνο, πρόσφερε πολλές και μεγάλες ευεργεσίες στη ζωή των ανθρώπων.
Διότι, πρώτα απ' όλα, δίδαξε στους ανθρώπους την απονομή δικαιοσύνης στα μεταξύ τους αδικήματα και την αποφυγή της βιαιοπραγίας, με το να λύνουν τις διαφορές τους με δίκες και δικαστήρια. Γενικά, συνέβαλε τα μέγιστα στην ευνομία και την ειρήνη, πείθοντας τους καλούς και φοβερίζοντας τους κακούς με την απειλή της τιμωρίας.
Ο ίδιος γύρισε κι ολόκληρη σχεδόν την οικουμένη, σκοτώνοντας τους ληστές και τους ασεβείς και εισάγοντας την ισότητα και τη δημοκρατία και σχετικά μ' αυτό λένε πως σκότωσε τους γίγαντες, στην Κρήτη τον Μύλινο και την παρέα του και στη Φρυγία τον Τυφώνα και τους δικούς του.
Μάλιστα, πριν από τη μάχη με τους γίγαντες της Κρήτης, λέγεται πως ο Δίας θυσίασε βόδι στον Ήλιο, στον Ουρανό και στη Γη και πως σ' όλες τις φάσεις της ιεροτελεστίας του φανερώθηκε η θέληση των θεών περί του πράγματος ... (μέσω οιωνών οι οποίοι) του επισήμαναν τη νίκη των θεών και μια αποστασία από τον εχθρό.
Η έκβαση του πολέμου έγινε σύμφωνα μ' αυτούς, διότι αυτομόλησε από τους εχθρούς ο Μουσαίος, ο οποίος, μάλιστα, δέχτηκε ειδικές τιμές, ενώ όλοι όσοι αντιτάχθηκαν κατακόπηκαν από τους θεούς.
Ο Δίας έκανε κι άλλους πολέμους κατά των γιγάντων, στη Μακεδονία κοντά στην Παλήνη και στην Ιταλία στην πεδιάδα, που παλαιά ονομαζόταν Φλεγραία από τον τόπο που ήταν καμένος, αλλά τα κατοπινά χρόνια ονομά στηκε Κυμαία.
Οι γίγαντες τιμωρήθηκαν από το Δία, επειδή παρανομούσαν σε βάρος των υπολοίπων ανθρώπων κι επειδή έχοντας εμπιστοσύνη στη σωματική τους δύναμη και υπεροχή είχαν υποδουλώσει τους γειτονικούς λαούς, παραβίαζαν τους νόμους περί δικαίου που είχαν θεσπιστεί κι είχαν ανοίξει πόλεμο προς όλους εκείνους που θεωρούνταν θεοί λόγω των ευεργεσιών που είχαν προσφέρει στην ανθρωπότητα.
Για το Δία, λοιπόν, λένε πως όχι μόνο αφάνισε άρδην από τους ανθρώπους τους ασεβείς και πονηρούς, αλλά και πως απένειμε τιμές στους αρίστους των θεών και των ηρώων ακόμη και των ανθρώπων. Από το μέγεθος της ευεργεσίας και την υπεροχή της δύναμης του, συμφώνησαν όλοι οι άνθρωποι να του παραχωρήσουν την αιώνια βασιλεία και την παραμονή στον Όλυμπο.
Καθιερώθηκε, επίσης, να του προσφέρονται περισσότερες θυσίες απ' όλους τους άλλους θεούς, και, μετά τη μετάσταση του από τη γη στον ουρανό, γεννήθηκε στις ψυχές εκείνων που είχαν ευεργετηθεί η δίκαιη πίστη ότι εκείνος ήταν ο κύριος όλων όσων γίνονται στον ουρανό, και εννοώ τις βροχές, τις βροντές, τους κεραυνούς κι όλα τα παρόμοια.
Γι' αυτό το λόγο, άλλωστε, τον ονόμασαν Ζήνα, επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν πως εκείνος είναι το αίτιο του ζην, καθώς κάνει τους καρπούς να ωριμάζουν φτιάχνοντας τις κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες.
Τον ονομάζουν, επίσης, Πατέρα για τη φροντίδα και την εύνοια που δείχνει προς όλους τους ανθρώπους αλλά και γιατί θεωρείται ως πρώτη αρχή του γένους των ανθρώπων, καθώς και Ύπατο και Βασιλιά, από την υπεροχή της εξουσίας του, αλλά και Ευβουλέα και Πάνσοφο, από τη σοφία που έχουν οι σωστές του συμβουλές."

(Διόδωρος Σικελιώτης, βίβλος 5 «Εκδόσεις Κάκτος»)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου