"Τέτοια είναι η φύση του κάτω κόσμου. Όταν λοιπόν φτάσουν οι πεθαμένοι εκεί που τους φέρνει ο δαίμονάς του τον καθένα, πρώτον ξεχωρίζουν με δίκη αυτοί που έζησαν ωραία και με ευσέβεια, και οι άδικοι.
Και όσοι μεν θεωρηθούν ότι έζησαν με σύνεση, πηγαίνοντας στον Αχέροντα και επιβιβαζόμενοι στις βάρκες που είναι γι' αυτούς, πάνω σ᾽ αυτές φτάνουν στην λίμνη, και κει κατοικούν εξαγνιζόμενοι, και αφού τιμωρηθούν για τα αδικήματά τους, είναι ελεύθεροι –αν κάποιος έκανε καμμιά αδικία– και απολαμβάνουν τιμές για τις ευεργεσίες τους ο καθένας σύμφωνα με την αξία του.
Αυτοί όμως που θα θεωρηθούν αθεράπευτοι λόγω των μεγάλων αδικημάτων τους, π.χ. πολλές και μεγάλες ιεροσυλίες ή άδικους και παράνομους πολλούς φόνους ή όσα αδικήματα είναι τόσο μεγάλα, αυτούς η μοίρα που τους πρέπει τους ρίχνει στον Τάρταρο, απ' όπου ποτέ δεν βγαίνουν.
Αυτοί όμως που θα κριθούν ότι διέπραξαν μεν μεγάλα αδικήματα, αλλά ότι μπορούν να θεραπευθούν, π.χ. όσοι βιαιοπράγησαν στον πατέρα ή την μητέρα τους υπό το κράτος της οργής και με μεταμέλεια ζουν την υπόλοιπη ζωή τους ή σκοτώνουν με παρόμοιο τρόπο, αυτοί είναι μεν ανάγκη να πέσουν στον Tάρταρον, αφού όμως πέσουν και περάσουν εκεί κάποιο χρονικό διάστημα τους βγάζει έξω το κύμα, τους μεν ανθρωποκτόνους στον Κωκυτό, ενώ τους φονιάδες του πατέρα ή της μητέρας τους τούς βγάζει στον Πυριφλεγέθοντα.
Αφού δε μεταφερόμενοι από τον ποταμό φθάσουν στην περιοχή της Αχερουσίας, εδώ φωνάζουν και καλούν άλλοι αυτούς πού σκότωσαν, άλλοι αυτούς που ύβρισαν, και αφού τους καλέσουν τους παρακαλούν να τους αφήσουν να περάσουν στην λίμνη και να τους δεχθούν.
Και εάν μεν τους πείσουν, περνούν και τελειώνουν τα βάσανά τους, αλλιώς επιστρέφουν στον Τάρταρο και από εκεί πάλι στους ποταμούς και συνεχίζουν να υφίστανται αυτά τα βάσανα μέχρι να πείσουν αυτούς που αδίκησαν.
Γιατί αυτή είναι η ποινή που τους επεβλήθη από τους δικαστές.
Όσοι πάλι κριθούν ότι είχαν ξεχωριστή ευσέβεια στην ζωή τους, αυτοί είναι εκείνοι που ελευθερώνονται και απαλλάσσονται απ'᾽ αυτούς εδώ τους τόπους της γης σαν από φυλακές, ερχόμενοι δε εις την καθαρή διαμονή επάνω, εγκαθίστανται πάνω από την γη.
Απ᾽ αυτούς όσοι εξαγνίσθηκαν με την φιλοσοφία αρκετά, ζουν τον υπόλοιπο χρόνο εντελώς ασώματοι και φτάνουν σε τόπους διαμονής ακόμα ωραιότερους απ'᾽ αυτούς, που δεν είναι ούτε εύκολο να παραστήσουμε ούτε ο χρόνος μας αρκεί αυτή την ώρα.
Αλλά γι' αυτούς τούς λόγους, Σιμμία, πρέπει να κάνουμε τα πάντα, ώστε να μετάσχουμε στην αρετή και την φρόνηση σ᾽ όλη την ζωή μας.
Γιατί το έπαθλον είναι ωραίο και η ελπίδα μεγάλη".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου