Translate

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015

Το ρητό της ημέρας (19/03/2015)

"Πολλοί που έχουν πολλές γνώσεις δεν έχουν μυαλό. Ο άνθρωπος πρέπει να μάθει να σκέφτεται και όχι να πλουτίζει τις γνώσεις του."
Δημόκριτος (460-370 πχ, φιλόσοφος)

6 σχόλια:

  1. Να μάθει να σκέφτεται και να ησυχάζει από τους κακούς λογισμούς του νου όπως πρόσθεσαν οι πατέρες της Εκκλησίας αργότερα. Αν τα καταφέρει αυτά , αργότερα η γνώση αποκτάται ευκολότερα και έχει ο άνθρωπος σαν οντότητα άλλες δυνατότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οσοι έχουν μάθει να σκέπτονται, δεν πιστεύουν στα παραμύθια των εβραιοπατέρων που μόνο στο αρρωστημένο τος μυαλό τους υπήρχαν κακοί λογισμοί . Ελεος να συγκρίνουμε τον φιλόσοφο Δημόκριτο με τους εβραιολάτρες

      Διαγραφή
    2. Μα εσείς δεν έχετε μάθει να σκέφτεστε. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Ούτε να μελετάτε στην ουσία τη φύση των πραγμάτων. Κακία βγάζετε και νομίζετε πως σκέφτεστε και ότι (μετ)έχετε το ελληνικό πνεύμα. Πράδειγμα εσύ. Δε σκέφτεσαι. Βιάζεις τη σκέψη. Απλώς πετάς άναρθρες ρατσιστικές καμπάνες και θεωρείς πως κάτι κάνεις. Βασικά χωρίς καν να γνωρίζεις ή να έχεις διαβάσει , μιλάς. Δεν είναι τίποτα οι Έλληνες φιλόσοφοι , η φιλοσοφία των οποίων δε σώζει τον άνθρωπο , δεν έχει οντολογικό σωτηριολογικό περιεχόμενο σε σχέση με την θεϊκή πνοή που δίνουν στα πράγματα οι πατέρες της Εκκλησίας. Συμφωνώ μαζί σου. Δε μπορούμε να συγκρίνουμε ασύγκριτα μεγέθη. Δε νομίζω να ήταν Εβραίοι οι πατέρες όπως ο Μ.Βασίλειος , ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός ή ο Γρηγόριος Παλαμάς.

      κατά τοῦτο πάντως ἡ τῶν Ἑλλήνων ἐμωράνθη σοφία, καθότι οὐκ ἐκ Θεοῦ ̇ πᾶν δ ̓ ὅ μή θεόθεν, οὐκ ὄν ̇ διά τοῦτο ἡ σοφία τῶν Ἑλλήνων ψευδώνυμος

      Διαγραφή
    3. Εν τω μεταξύ ακόμα και η απάντησή σου είναι αφιλοσόφητη και άσχετη. Δηλαδή μου λες ότι δεν υπάρχουν κακοί ή πονηροί λογισμοί; Αν εσύ δεν έχεις , μπράβο σου , βαδίζεις καλά.

      Ο Πλάτων μιλησε πρώτος για το πρόβλημα του κακού στην Πολιτεία και στον Φαίδων , το οποίο δεν αποδίδεται στο Θεό. Ούτε ελληνική φιλοσοφία διαβάζετε. Μόνο τσιτάτα που σας συμφέρουν κρατάτε.

      Διαγραφή
  2. Τι λέει ο Αριστοτέλης για τις κακίες;

    ἀφροσύνη δ᾽ ἐστὶ κακία τοῦ λογιστικοῦ, αἰτία τοῦ ζῆν κακῶς. ὀργιλότης δ᾽ ἐστὶ κακία τοῦ θυμοειδοῦς, καθ᾽ ἣν εὐκίνητοι γίνονται πρὸς ὀργήν. δειλία δ᾽ ἐστὶ κακία τοῦ θυμοειδοῦς, καθ᾽ ἣν ἐκπλήττονται ὑπὸ φόβων, καὶ μάλιστα τῶν περὶ θάνατον. ἀκολασία δ᾽ ἐστὶ κακία τοῦ ἐπιθυμητικοῦ, καθ᾽ ἣν αἱροῦνται τὰς φαύλας ἡδονάς. [περὶ μὲν τῆς ἀκρατείας οὐδέν· οὕτω δὲ σὺ δύνασαι ὁρίζειν.] ἀκράτεια δ᾽ ἐστὶ κακία τοῦ ἐπιθυμητικοῦ, καθ᾽ ἣν παρασύρουσι τῇ ἀλογίᾳ τὴν ἐπιθυμίαν ὠθοῦσαν ἐπὶ τὰς τῶν φαύλων ἡδονῶν ἀπολαύσεις. ἀδικία δ᾽ ἐστὶ κακία ψυχῆς, καθ᾽ ἣν πλεονεκτικοὶ γίνονται παρὰ τὴν ἀξίαν. ἀνελευθερία δ᾽ ἐστὶ κακία ψυχῆς, καθ᾽ ἣν ὀρέγονται τοῦ πανταχόθεν κέρδους. μικροψυχία δ᾽ ἐστὶ κακία ψυχῆς, καθ᾽ ἣν ἀδύνατοί εἰσι φέρειν εὐτυχίαν καὶ ἀτυχίαν καὶ τιμὴν καὶ ἀτιμίαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ἀφροσύνης δ᾽ ἐστὶ τὸ κρίνειν κακῶς τὰ πράγματα, τὸ βουλεύσασθαι κακῶς, τὸ ὁμιλῆσαι κακῶς, τὸ χρήσασθαι (κακῶς τοῖς παροῦσιν ἀγαθοῖς, τὸ ψευδῶς δοξάζειν περὶ τῶν εἰς τὸν βίον καλῶν καὶ ἀγαθῶν.παρακολουθεῖ δὲ τῇ ἀφροσύνῃ ἀπειρία, ἀμαθία, ἀκρασία, ἐπαριστερότης, ἀμνημοσύνη. ὀργιλότητος δ᾽ ἐστὶν εἴδη τρία, ἀκροχολία πικρία βαρυθυμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή