Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016
Τρίτη 29 Μαρτίου 2016
Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016
Ο καλύτερος τρόπος για να σκοτώσεις τον Οδυσσέα
(Η αλλιώς, η θάλασσα που πρέπει να πλεύσουμε μεταξύ θεωρίας και πράξης)
"Πιάνουν τα χέρια σου". Το πιο σπαστικό πράγμα που ακούω, όταν προτείνω κάτι σ’ αυτούς που θέλουν να ζουν κάνοντας το τίποτα. Ο Οδυσσέας είχε το χαρακτηριστικό να πιάνουν τα χέρια του; Όχι φίλε. Το μυαλό πιάνει. Η λέξη πολυμήχανος δεν σημαίνει αυτός που ρεμβάζει με τις ώρες ξοδεύοντας το χρόνο σε προσευχές και οράματα. Είναι αυτός που ξοδεύει το μυαλό του στο να δίνει λύσεις που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη.
Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016
Πως μας επιβλήθηκε το έθιμο του μπακαλιάρου;
Κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου, εθνική και θρησκευτική εορτή ξέρουμε από τις μανάδες μας και αυτές από τις δικές τους ότι το έθιμο προστάζει ...μπακαλιάρο σκορδαλιά. Παραδοσιακό φαγητό, έτσι δεν είναι; Όμως τι ακριβώς σημαίνει η λέξη παραδοσιακό; "Οποιαδήποτε γνώση, συνήθεια, έθιμο μεταδίδεται και διασώζεται προφορικά από την μια γενιά στην άλλη".
Τρίτη 22 Μαρτίου 2016
Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016
Κυριακή 20 Μαρτίου 2016
Καλή Άνοιξη σε όλους!
Ξημέρωσε η ημέρα της αναγέννησης της φύσης, ημέρα σπουδαία, που παντού στην αρχαία Ελλάδα τελούνταν γιορτές για να τιμήσουν την Άνοιξη.
Και όπως είπε κάποιος: "Η ημέρα που ο Θεός δημιούργησε την ελπίδα ήταν πιθανότατα η ίδια μέρα που δημιούργησε την Άνοιξη."
Καλή Άνοιξη σε όλους! Είθε να ανοίξουν οι ψυχές μας, να αγαπηθούμε όλοι!
Έαρ!! Έλα! Έλα!
Και όπως είπε κάποιος: "Η ημέρα που ο Θεός δημιούργησε την ελπίδα ήταν πιθανότατα η ίδια μέρα που δημιούργησε την Άνοιξη."
Καλή Άνοιξη σε όλους! Είθε να ανοίξουν οι ψυχές μας, να αγαπηθούμε όλοι!
Έαρ!! Έλα! Έλα!
Σάββατο 19 Μαρτίου 2016
Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016
Πως προέκυψε η έκφραση: "Έφαγε τον αγλέουρα;"
Ο ελλέβορος έχει πικρή και στυφή γεύση, ενώ και μόνο η οσμή του μπορεί να προκαλέσει ναυτία και δυσφορία. Σε μεγάλη δόση προκαλεί εμετό, διάρροια, πόνους στα πεπτικά όργανα, παράλυση και τελικά τον θάνατο. ..
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016
Τρίτη 15 Μαρτίου 2016
Οι Βάρβαροι που ζουν μέσα μας
"Ένα θυμάμαι στα παιδικά μου χρόνια. Χαμογελαστούς ανθρώπους. Όσο πιο πολύ φτώχεια τόσο πιο πολύ χαμόγελο. Φυσικά θυμάμαι και τους καυγάδες στα φτωχόσπιτα. Τα σχολεία της Uniseff σε σχέση με τους στρατώνες που έβγαλα το γυμνάσιο, είναι μάλλον κολέγια, όπως άριστα το περιέγραψε μια νεαρή κοπέλα...
Σάββατο 12 Μαρτίου 2016
Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016
Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016
Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016
Πλούταρχος: "Οι οφειλέτες είναι δούλοι όλων των δανειστών τους.."
Το
έργο του Πλούταρχου, συγγραφέα του κλασικού έργου «Ηθικά, Περί του μή
δείν δανείζεσθαι» (Γιατί δεν πρέπει κανείς να δανείζεται), γράφηκε περί
το 92 μ. Χ.. Εκείνη την εποχή, η Αθήνα και οι άλλες ελληνικές πόλεις,
μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης σε εγχώριους, αλλά κυρίως
ξένους, ως επί το πλείστον Ρωμαίους, πιστωτές και στους αντιπροσώπους
τους.
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Το
έργο του Πλούταρχου, συγγραφέα του κλασικού έργου «Ηθικά, Περί του μή
δείν δανείζεσθαι» (Γιατί δεν πρέπει κανείς να δανείζεται), γράφηκε περί
το 92 μ. Χ.. Εκείνη την εποχή, η Αθήνα και οι άλλες ελληνικές πόλεις,
μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης σε εγχώριους, αλλά κυρίως
ξένους, ως επί το πλείστον Ρωμαίους, πιστωτές και στους αντιπροσώπους
τους.
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Το
έργο του Πλούταρχου, συγγραφέα του κλασικού έργου «Ηθικά, Περί του μή
δείν δανείζεσθαι» (Γιατί δεν πρέπει κανείς να δανείζεται), γράφηκε περί
το 92 μ. Χ.. Εκείνη την εποχή, η Αθήνα και οι άλλες ελληνικές πόλεις,
μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης σε εγχώριους, αλλά κυρίως
ξένους, ως επί το πλείστον Ρωμαίους, πιστωτές και στους αντιπροσώπους
τους.
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Στο επίκαιρο αυτό και σήμερα έργο, αναφέρει ο Πλούταρχος τα ακόλουθα :
- See more at: http://www.tsantiri.gr/blog-tsantiri/ploutarchos-92-m-ch-ta-dania-kanoun-tous-anthropous-malthakous/#sthash.z4l6xV7K.dpuf
Τρίτη 8 Μαρτίου 2016
Πότε σηκώνουμε τον Λεωνίδα από τον τάφο;
Ή αλλιώς "Πως ο μέσος Έλληνας ξοδεύει ασκόπως την επιθετικότητα και σε ποιους;"
"Οι Έλληνες είναι ένας λαός τρομερά δεκτικός. Αν μου δώσεις λίγο χρόνο αναγνώστη μου θα σου περιγράψω την εμπειρία μου. Δεν περιμένω να συμφωνήσεις. Άλλωστε αν δεν είδες αυτά που είδα, ζεις σε άλλο κόσμο οπότε η άποψη σου μ’ ενδιαφέρει τόσο όσο σε σένα η άποψη μου. Ο κόσμος δεν αλλάζει μ’ εμάς τους δυο κι αυτό το ξέρουμε πολύ καλά...
"Οι Έλληνες είναι ένας λαός τρομερά δεκτικός. Αν μου δώσεις λίγο χρόνο αναγνώστη μου θα σου περιγράψω την εμπειρία μου. Δεν περιμένω να συμφωνήσεις. Άλλωστε αν δεν είδες αυτά που είδα, ζεις σε άλλο κόσμο οπότε η άποψη σου μ’ ενδιαφέρει τόσο όσο σε σένα η άποψη μου. Ο κόσμος δεν αλλάζει μ’ εμάς τους δυο κι αυτό το ξέρουμε πολύ καλά...
Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016
Κυριακή 6 Μαρτίου 2016
Σάββατο 5 Μαρτίου 2016
Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016
Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016
Ο άτυχος έρωτας του Αίσακου για την Εσπερία
Ο Αίσακος ήταν γιος του βασιλιά της Τροίας, Πριάμου από την πρώτη του γυναίκα, την Αρίσβη, κόρη του Μέροπα. Κατά μια άλλη εκδοχή λέγεται ότι ο Αίσακος ήταν νόθος γιος του Πριάμου και της Νύμφης Αλεξιρρόης, κόρης του ποτάμιου θεού Γρανικού. Ο Μέροπας δίδαξε τον Αίσακο την τέχνη της «ονειροκρισίας», δηλαδή να ερμηνεύει τα όνειρα.