Και οι αρχαίοι φαίνεται ότι θεωρούσαν την Αθηνά, όπως σήμερα τη θεωρούν οι γνώστες της Ομηρικής ποιήσεως. Γιατί οι πολλοί απ' αυτούς, σχολιάζοντας τον ποιητή, λένε ότι αυτός παριστάνει την Αθηνά σαν νου και διάνοια.
Και εκείνος που έδωσε τα ονόματα φαίνεται ότι είχε γι' αυτήν προφανώς ανάλογην ιδέα και την ονόμασε με περισσότερο μεγαλείο Θεού νόησιν, σαν να έλεγε ότι αυτή είναι «α θ ε ο ν ό α», μεταχειριζόμενος το α ξένης διαλέκτου αντί του η και αφαιρώντας τα ι και το σ.
Ίσως όμως δεν είναι ούτε γι'αυτό το λόγο, αλλά, επειδή αυτή «τα θεία νοεί», την ονόμασε ξεχωριστά από τους άλλους θεoύς «Θ ε ο ν ό η».
Και δεν απέχει από τούτο το να ήθελε να την ονομάσει «των ηθών νόησιν» και να εννοεί ότι αυτή η θεά είναι «Η θ ο ν ό η».
Έπειτα όμως ή ο ίδιος ή άλλοι οποιοιδήποτε το τροποποίησαν προς το ωραιότερο, καθώς αυτοί ενόμιζαν, και την ονόμασαν Αθηνάαν.
Πλάτωνος Κρατύλος
Ίσως όμως δεν είναι ούτε γι'αυτό το λόγο, αλλά, επειδή αυτή «τα θεία νοεί», την ονόμασε ξεχωριστά από τους άλλους θεoύς «Θ ε ο ν ό η».
Και δεν απέχει από τούτο το να ήθελε να την ονομάσει «των ηθών νόησιν» και να εννοεί ότι αυτή η θεά είναι «Η θ ο ν ό η».
Έπειτα όμως ή ο ίδιος ή άλλοι οποιοιδήποτε το τροποποίησαν προς το ωραιότερο, καθώς αυτοί ενόμιζαν, και την ονόμασαν Αθηνάαν.
Πλάτωνος Κρατύλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου