Έδιωξε τον πόλεμο από το χώρο των θεών και τον έστειλε στους ανθρώπους. Όλες οι κακές δυνάμεις που ο Δίας εξεδίωξε από τον κόσμο των Ολυμπίων θα αποτελέσουν την καθημερινότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ζήτησε από τον Ποσειδώνα να χτίσει ένα τριπλό χάλκινο τείχος που να φράζει την είσοδο του Τάρταρου, ώστε η Νύχτα και οι δυνάμεις του κακού να μην μπορούν να ανεβούν ως τον ουρανό. Υπάρχουν βεβαίως μέσα στον κόσμο, ο Δίας όμως έχει πάρει τα μέτρα του.
To Σ υ μ π α ν, οι Θ ε ο ι, οι Α ν θ ρ ω π ο ι, Jean-Pierre Vernant.
Όταν ξεσπάει κάποια διαμάχη μεταξύ των θεών η οποία θα μπορούσε να πάρει άσχημη τροπή, προσκαλούνται αμέσως όλοι σε ένα μεγάλο φαγοπότι. Καλεσμένη είναι επίσης και η Στύγα, η οποία σπεύδει κουβαλώντας μια χρυσή υδρία με νερό από τον ποταμό του Άδη.
Οι δύο θεϊκές δυνάμεις που τσακώνονται παίρνουν την υδρία, ρίχνουν νερό στο χώμα, κάνουν σπονδή, πίνουν λίγο νερό και ορκίζεται η καθεμία ότι δεν ευθύνεται αυτή για τη διαμάχη, ότι από την πλευρά της έχει δίκιο.
Η μία από τις δύο θεϊκές δυνάμεις, φυσικά, λέει ψέματα.
Αυτή λοιπόν δεν προλαβαίνει καλά καλά να καταπιεί το θεϊκό νερό και πέφτει αναίσθητη, σε βαθύ λήθαργο. Περιπίπτει σε μια κατάσταση ανάλογη με εκείνη των ηττημένων θεών. Όπως ο Τυφώνας ή οι Τιτάνες, δεν ανασαίνει πια, δεν έχει σφρίγος ούτε ζωτικότητα. Δεν είναι νεκρή, αφού οι θεοί είναι αθάνατοι, έχει χάσει όμως όλα τα θεϊκά της χαρακτηριστικά, δεν μπορεί πια να κινηθεί, δεν μπορεί να ασκήσει την εξουσία της, είναι εκτός παιχνιδιού. Βρίσκεται εκτός κόσμου, φυλακισμένη σε ένα λήθαργο που την αποξενώνει από τη θεϊκή της υπόσταση. Παραμένει στην κατάσταση αυτή για πάρα πολύ καιρό, για έναν ενιαυτό, όπως τον ονομάζουν οι Έλληνες.
Όταν συνέρχεται από το κώμα στο οποίο είχε πέσει, δεν έχει ακόμα δικαίωμα να συμμετέχει στα συμπόσια ούτε δικαιούται νέκταρ και αμβροσία.
Η θεϊκή αυτή δύναμη δεν είναι ούτε θνητή ούτε πραγματικά αθάνατη.
Βρίσκεται σε μία κατάσταση παρόμοια με των Τιτάνων, των Γιγάντων και του Τυφώνα. Είναι αποκλεισμένη.
Με άλλα λόγια, στον πολύμορφο, πολυποίκιλο θεϊκό αυτόν κόσμο ο Δίας προέβλεψε τους κινδύνους μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης. Προνοητικός καθώς είναι λοιπόν, δεν εγκαθίδρυσε μόνο μια πολιτική αλλά και μία οιονεί νομική τάξη πραγμάτων, ώστε όποτε ξεσπάει μια διαμάχη, να μην κινδυνεύει να κλονιστεί εκ θεμελίων ο κόσμος.
Οι υπαίτιες θεότητες αποπέμπονται από τον Όλυμπο, έως ότου εκτίσουν την ποινή τους.
Στη συνέχεια, ξυπνάνε από το λήθαργο τους, εξακολουθούν όμως να μη δικαιούνται νέκταρ και αμβροσία, πρέπει να κάνουν υπομονή για ένα χρονικό διάστημα δεκαπλάσιο της ποινής τους.
Έτσι έχουν τα πράγματα στους θεούς, όχι όμως και στους ανθρώπους".
To Σ υ μ π α ν, οι Θ ε ο ι, οι Α ν θ ρ ω π ο ι, Jean-Pierre Vernant.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου