Για να μην
απορείς τι σχέση μπορεί να έχουμε με το σχήμα αυτό αγαπητέ μου αναγνώστη θα σου
πω ότι διέπει την ζωή μας. Έχω ταλαιπωρηθεί αρκετά από άτομα του
αντιεξουσιαστικού χώρου γιατί με θεωρούσαν ακροδεξιό επειδή σχεδίαζα
μαιάνδρους.
Βέβαια και από ακροδεξιούς που με θεωρούσαν αντιεξουσιαστή επειδή γενικά έχω ένα θέμα με τις φανφάρες όταν δεν βγαίνουν από τρομπέτα αλλά από μικρόφαλλους αυγοκέφαλους που με μια σημαία προσπαθούν να δείξουν κάτι που δεν είναι:πατριώτες δηλαδή. ..
Η δική μου άποψη είναι ότι μπορώ να φιλοσοφώ με σημάνσεις μέχρι το σλαβικό μου «παρέκταμα» να πάψει να επιτελεί την δεύτερη λειτουργία του προστάτη. Μετά ίσως μπορέσω να κατατάξω τις απόψεις μου, στην βούληση, την μοίρα ή τον σκοπό αν δεν με σηκώσουν πρώτα οι τέσσερις. Αλλά ας ασχοληθούμε με ανθρώπους. Το σχήμα είναι μια γλώσσα από μόνο του και αυτήν την φιλοσοφική προσέγγιση που αγγίζει την μυθολογία είναι που θέλω να σου περιγράψω.
Βέβαια και από ακροδεξιούς που με θεωρούσαν αντιεξουσιαστή επειδή γενικά έχω ένα θέμα με τις φανφάρες όταν δεν βγαίνουν από τρομπέτα αλλά από μικρόφαλλους αυγοκέφαλους που με μια σημαία προσπαθούν να δείξουν κάτι που δεν είναι:πατριώτες δηλαδή. ..
Η δική μου άποψη είναι ότι μπορώ να φιλοσοφώ με σημάνσεις μέχρι το σλαβικό μου «παρέκταμα» να πάψει να επιτελεί την δεύτερη λειτουργία του προστάτη. Μετά ίσως μπορέσω να κατατάξω τις απόψεις μου, στην βούληση, την μοίρα ή τον σκοπό αν δεν με σηκώσουν πρώτα οι τέσσερις. Αλλά ας ασχοληθούμε με ανθρώπους. Το σχήμα είναι μια γλώσσα από μόνο του και αυτήν την φιλοσοφική προσέγγιση που αγγίζει την μυθολογία είναι που θέλω να σου περιγράψω.
Κατ’ αρχή το
όνομα Μαίανδρος έχει να κάνει με τον ποταμό της Μικράς Ασίας που ξεκινά από το
εσωτερικό της και εκβάλει στο Αιγαίο. Στις εκβολές του ήταν χτισμένη η Αρχαία
Μίλητος πατρίδα του Μεγάλου φιλόσοφου Θαλή.
Η παρατήρηση είναι στοιχείο της γνώσης και της εφεύρεσης. Έτσι το σπειροειδές σχήμα των εκβολών του Μαιάνδρου μας έδωσε ένα από τα πιο γνωστά σχήματα της αρχαιότητας. Η κεραμική, η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική το τίμησαν στο έπακρο. Η σπείρα αυτή βέβαια δεν περιορίσθηκε στις καλές τέχνες.
Η τεχνολογία με πρώτο τον Αρχιμήδη έδωσε λειτουργικότητα σ’ αυτήν την ανακάλυψη, ιδέα, παρατήρηση ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο μέσος άνθρωπος. Οι αντλίες κυβικής διαστολής που δεν είναι εμβολοφόρες χρησιμοποιούν αυτό το σχήμα για να μεταφέρουν ρευστά. Εξέλιξη είναι ο έλικας που χρησιμοποιεί την ίδια αρχή. Η τεχνολογία τον συστημάτων στεγάνωσης πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα για να αποτρέψει την ροή αερίων και ρευστών σε στρόβιλους υψηλής πίεσης.
Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνεις την αγάπη μου για το σχήμα αυτό. Γεννάει ανάλογά με την χρήση του πολλαπλές χρησιμότητες, όπως το γινγκ γιαν που προκαλεί την ισορροπία ή και πολλά άλλα σύμβολα που το κάθε ένα προσδίδει ιδιότητες που συμβάλουν στην οπτική γλώσσα. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από την σπείρα ένα άλλο σχήμα που παράγεται στον ίδιο ποταμό είναι η πολλαπλή τεθλασμένη.
Έτσι όπως είναι και η ζωή μας. Βλέπετε η ομαλή καμπύλη και η ευθεία είναι βαρετές όπως οι ζωή των ανθρώπων που τα βρήκαν όλα έτοιμα. Η ταραχή που προκαλεί δίνει την αστάθεια που χρειαζόμαστε για να καταλαβαίνουμε την αξία αυτής της ζωής.
Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότεροι που δεν αντέχουν την ζωή (και αυτοκτονούν) είναι οι βολεμένοι ή οι πρώην βολεμένοι μιας και για τον άπορο και τον ταλαίπωρο η παράταση της ζωής είναι ένα έπαθλο.
Η παρατήρηση είναι στοιχείο της γνώσης και της εφεύρεσης. Έτσι το σπειροειδές σχήμα των εκβολών του Μαιάνδρου μας έδωσε ένα από τα πιο γνωστά σχήματα της αρχαιότητας. Η κεραμική, η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική το τίμησαν στο έπακρο. Η σπείρα αυτή βέβαια δεν περιορίσθηκε στις καλές τέχνες.
Η τεχνολογία με πρώτο τον Αρχιμήδη έδωσε λειτουργικότητα σ’ αυτήν την ανακάλυψη, ιδέα, παρατήρηση ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο μέσος άνθρωπος. Οι αντλίες κυβικής διαστολής που δεν είναι εμβολοφόρες χρησιμοποιούν αυτό το σχήμα για να μεταφέρουν ρευστά. Εξέλιξη είναι ο έλικας που χρησιμοποιεί την ίδια αρχή. Η τεχνολογία τον συστημάτων στεγάνωσης πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα για να αποτρέψει την ροή αερίων και ρευστών σε στρόβιλους υψηλής πίεσης.
Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνεις την αγάπη μου για το σχήμα αυτό. Γεννάει ανάλογά με την χρήση του πολλαπλές χρησιμότητες, όπως το γινγκ γιαν που προκαλεί την ισορροπία ή και πολλά άλλα σύμβολα που το κάθε ένα προσδίδει ιδιότητες που συμβάλουν στην οπτική γλώσσα. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από την σπείρα ένα άλλο σχήμα που παράγεται στον ίδιο ποταμό είναι η πολλαπλή τεθλασμένη.
Έτσι όπως είναι και η ζωή μας. Βλέπετε η ομαλή καμπύλη και η ευθεία είναι βαρετές όπως οι ζωή των ανθρώπων που τα βρήκαν όλα έτοιμα. Η ταραχή που προκαλεί δίνει την αστάθεια που χρειαζόμαστε για να καταλαβαίνουμε την αξία αυτής της ζωής.
Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότεροι που δεν αντέχουν την ζωή (και αυτοκτονούν) είναι οι βολεμένοι ή οι πρώην βολεμένοι μιας και για τον άπορο και τον ταλαίπωρο η παράταση της ζωής είναι ένα έπαθλο.
Το σχήμα
βέβαια ξεπερνά ακόμα και την τεχνολογία. Ο ανατολίτικος κύκλος με την δυτική
ευθεία έρχονται να ισορροπήσουν με την σπειροειδή κίνηση της ιστορίας, κατά την
οποία όλα επαναλαμβάνονται αλλά με την πρέπουσα απόκλισης που κάνει δυσδιάκριτο
τον ιστορικό κύκλο.
Για να μπορέσεις βέβαια να αποκολληθείς από την ευθύγραμμη Ευρώπη, το ανατολίτικο πεπρωμένο (κισμέτ) και τους ινδουιστικούς κύκλους (που είναι πολύ καλοί μόνο για τους Ινδούς και τους Ευρωπαίους που με το Ράστα μαλλί κάνουν την μικροδιακίνηση ινδικών μπιχλιμπιδιών και αυθεντικής κάνναβης, μέχρι να γίνουν πρωταγωνιστές σε κάποιο Εξπρές του μεσονυκτίου) πρέπει εκτός από τα γράμματα να ψάχνεις και τα σχήματα.
Ο Μαίανδρος είναι ένα σχήμα ισορροπημένο και παράλληλα ανισόρροπο.
Η ιστορία των ανθρώπων το ίδιο. Είναι χάος με τάξη σε εναλλαγή.
Όταν πας να το σχεδιάσεις είναι σαν να σχεδιάζεις την ιστορία ενώ θα δώσεις τα ίδια δεδομένα στις ίδιες συνθήκες θα φαίνεται ίδιο αλλά μόνο αισθητικά αν το κοιτάξει με κάτι που υπερβαίνει τις αισθήσεις σου θα δεις ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό. Κι αυτό αναγνώστη μου είναι γιατί και ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα ποτάμι. Πότε ρυάκι, ποτέ ξεροπόταμο χείμαρρος ή πλωτός ποταμός.
Το σύμβολο αυτό εκφράζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν ρέει τυχαία κάτω από τα κεραμικά και τις ζωοφόρους. Δείχνει μια βαθιά όψη της ζωή μας που σπάει τα μούτρα της σε μια τεθλασμένη χάνεται σε λαβύρινθους με κομμένα κουβάρια και ταυτόχρονα επιβιώνει από το κακό προστατευμένη από τις ίδιες της τις κακοτυχίες.
Ναι φίλοι μου γιατί η τάξη και το χάος κάνουν πάντα καλή παρέα. Ελπίζω να βοήθησα για να βρείτε την μορφή τους.
Για να μπορέσεις βέβαια να αποκολληθείς από την ευθύγραμμη Ευρώπη, το ανατολίτικο πεπρωμένο (κισμέτ) και τους ινδουιστικούς κύκλους (που είναι πολύ καλοί μόνο για τους Ινδούς και τους Ευρωπαίους που με το Ράστα μαλλί κάνουν την μικροδιακίνηση ινδικών μπιχλιμπιδιών και αυθεντικής κάνναβης, μέχρι να γίνουν πρωταγωνιστές σε κάποιο Εξπρές του μεσονυκτίου) πρέπει εκτός από τα γράμματα να ψάχνεις και τα σχήματα.
Ο Μαίανδρος είναι ένα σχήμα ισορροπημένο και παράλληλα ανισόρροπο.
Η ιστορία των ανθρώπων το ίδιο. Είναι χάος με τάξη σε εναλλαγή.
Όταν πας να το σχεδιάσεις είναι σαν να σχεδιάζεις την ιστορία ενώ θα δώσεις τα ίδια δεδομένα στις ίδιες συνθήκες θα φαίνεται ίδιο αλλά μόνο αισθητικά αν το κοιτάξει με κάτι που υπερβαίνει τις αισθήσεις σου θα δεις ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό. Κι αυτό αναγνώστη μου είναι γιατί και ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα ποτάμι. Πότε ρυάκι, ποτέ ξεροπόταμο χείμαρρος ή πλωτός ποταμός.
Το σύμβολο αυτό εκφράζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν ρέει τυχαία κάτω από τα κεραμικά και τις ζωοφόρους. Δείχνει μια βαθιά όψη της ζωή μας που σπάει τα μούτρα της σε μια τεθλασμένη χάνεται σε λαβύρινθους με κομμένα κουβάρια και ταυτόχρονα επιβιώνει από το κακό προστατευμένη από τις ίδιες της τις κακοτυχίες.
Ναι φίλοι μου γιατί η τάξη και το χάος κάνουν πάντα καλή παρέα. Ελπίζω να βοήθησα για να βρείτε την μορφή τους.
εξαιρετικό το κείμενό σου..νάσαι καλά φίλε μου...
ΑπάντησηΔιαγραφή